Viser innlegg med etiketten forberedelser. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten forberedelser. Vis alle innlegg

28 september 2008

Kvelden før

Hyllene er tomme og det er ekko mellom veggene. Vi har pakket Fiaten stuvende full og er i grunnen så reiseklare som vi kan bli.

Det gjenstår bare å overlevere nøkler til de nye leietagerne. Og ønske alle lesere av bloggen vår en god vinter i Norge. Vi lover å skrive, fotografere og gi lyd fra oss med jevne mellomrom.

Lyd håper vi også å få fra den nye, fantastiske telefonen vår. Nummeret er 21 38 66 90, men det har du vel allerede sett. Du ringer bare dette nummeret (uten å slå noe utenlandsprefiks), og det koster det samme som det koster å ringe til en fasttelefon i Norge. Sånn virker vår nye IP-telefon. Men først må vi komme oss til Italia og sette kontakten i veggen!

Arrivederci!

31 august 2008

Reiseforberedelser


_______________________
Trenger vi nye forsikringer?
Er bilen i orden?
Skal vi omadressere posten til Italia?
Hvor bredt er egentlig italiensk bredbånd?
Hva har vi plass til i bilen?

Spørsmålene er mange, og vi har satt dem alle på en liste som etter hvert begynner å bli kortere. Men så dukker det opp noe vi ikke hadde tenkt på. Som for eksempel at vi kanskje trenger litt varmere inneklær til vinteren enn vi har vært vant til å bruke her vi bor i dag. Nytt ullundertøy, kanskje? For paradoksalt nok er det ganske kaldt inne i italienske hus om vinteren, selv om klimaet er mildt sammenlignet med Norge. Og det koster en god del å fyre opp, enten det gjelder gass eller strøm. Vi gleder oss likevel...

Og når dette skrives er det 30 grader i Pisa og 13 i Oslo.

PS. Lurte du på hvor Caprona er? Klikk HER.